Japon üreticisi olan Toyota’nın SUV sınıfındaki temsilcisi RAV4. Toyota RAV4 kendi sınıfı içerisinde en az arıza çıkaran ve değerini en az kaybeden otomobillerden birisi.
Artık otomobil tüketicilerinin tanıdığı bildiği Land Cruiser ve diğer arazi koşullarına uygun pick-up’lar ile Toyota şöhretini iyice yüceltmiş durumda. 1994 senesinde tüketicilere sunduğu RAV4 modeli ile yeni bir segmente de öncülük yaptı. Toyota’nın SUV (Sport Utility Vehicle) segmentindeki öncüsü RAV4′ün rakipleri de çok güçlü. Bunlardan bazıları; Honda CR-V, Nissan X-Trail, Mitsubishi Pajero Pinin ve Land Rover Freelander
Ülkemizde sadece 2.0 lt motor ve 5 kapılı seçeneğiyle satışı yapılan RAV4, Avrupa’da 1.8 lt 125 Beygir ve 2.0 lt 128 – 129 – 150 Beygirlik VVT-i (Variable Valve Timing-intelligence – Değişken Subap Zamanlama) motor seçenekleriyle yer alıyor. Üstelik Toyota RAV4′ler pazarda 3 ve 5 kapılı olarak yer almaktalar. İç mekan olarak pek etkileyici olmayan otomobil için halen piyasaya çıktığı yılların izlerini taşıdığını söyleyebiliriz. Toyota Yaris’lerde gördüğümüz direksiyon sistemi RAV4′te biraz küçük duruyor. Eleştirdiğimiz bu iç mekanda kulanılan malzemeler 2000 senesinden önce üretilen modellerine göre daha kaliteli. RAV4′ün 400 lt olan bagaj hacmi arka koltukların ileri-geri hareket ettirilebilir olmasından dolayı 970 lt’ye kadar genişleyebilmekte.
Fren Sistemi arızaları Toyota RAV4′ün gideremediği sorunları arasında.
Toyota RAV4
Toyota RAV4′ün tarihsel gelişimi;